Παιχνιδομηχανή ανακύκλωσης

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Πετράκη Ευαγγελία (ΠΕ19)

Στα Ράλλεια Π.Δ.Σ. πραγματοποιήθηκε η κατασκευή μιας πρωτότυπης παιχνιδομηχανή ανακύκλωσης βασισμένης στο αναπτυξιακό σύστημα Arduino η οποία εκτελεί προγράμματα γραμμένα από τους μαθητές στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 2.0 ενώ παράλληλα επιτρέπει τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών (αλουμινένια κουτάκια αναψυκτικών, πλαστικά μπουκάλια και μπαταρίες). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε από το 8ο Γυμνάσιο Πειραιά και από τον Καθηγητή Πληροφορικής και Υποδιευθυντή του σχολείου κ. Φώτη Τερζή και υλοποιείται σε συνεργασία με 7 ακόμα Γυμνάσια. Στο δίκτυο των σχολείων που υλοποιούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανήκουν τα σχολεία:

8ο Γυμνάσιο Πειραιά
Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία
3ο Γυμνάσιο Μοσχάτου
3ο Γυμνάσιο Πειραιά
2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας
2ο Γυμνάσιο Πειραιά
4ο Γυμνάσιο Δάφνης
3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας

Το Σχολικό Έτος 2017-18 και με τον συντονισμό του Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πειραιά, γίνεται προσπάθεια ενημέρωσης όλων των Δημοτικών Σχολείων του Πειραιά και παρουσίασης της συγκεκρικριμένης κατασκευής με στόχο την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος και σε άλλα Δημοτικά Σχολεία.

Λίγα λόγια για την κατασκευή

Το Arduino είναι ένας μικροελεκτής, δηλαδή μια απλή μητρική πλακέτα ανοικτού κώδικα, με ενσωματωμένο μικροελεγκτή και εισόδους/εξόδους η οποία μπορεί να προγραμματιστεί. 

Το Scratch είναι γλώσσα προγραμματισμού με τουβλάκια, κατάλληλη για μαθητές 8 έως 16 ετών, με την οποία μπορούμε μεταξύ άλλων να φτιάξουμε παιχνίδια.

Η διαδικασία κατασκευής της παιχνιδομηχανής ανακύκλωσης στα Ράλλεια Π.Δ.Σ. παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο:

https://youtu.be/IBY-JT-sdNw

Παράλληλα δημιουργήθηκε μια online κοινότητα μαθητών και καθηγητών, που έχει στόχο να υποστηρίξει όλα τα στάδια της κατασκευής με σχέδια και οδηγίες υλοποίησης, την επικοινωνία και την καταχώρηση και παρακολούθησης των ποσοτήτων των ανακυκλώσιμων υλικών που συλλέγονται.

Στόχοι του προγράμματος είναι:

– Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα  περιβάλλοντος  και ανακύκλωσης
– Να αναγνωρίσουν την αξία του μετασχηματισμού των «άχρηστων» υλικών και αντικειμένων σε νέα και χρηστικά αντικείμενα
– Να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδίασης και κατασκευής ενός συγκεκριμένου έργου μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες.
– Να εκδηλώσουν τη δημιουργικότητά τους, τη φαντασία και την καλλιτεχνική τους σκέψη

IMG_20160606_115819

 

IMG_20160606_121452

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα υπάρχουν στον διαδικτυακό τόπο http://edusite.gr/

 

Η Παιχνιδομηχανή Ανακύκλωσης βασισμένη σε αναπτυξιακό σύστημα Arduino, παρουσιάστηκε στη μεγάλη γιορτή της Τεχνολογίας, της Καινοτομίας και των Κατασκευών στη Ρώμη, στις 14-16 Οκτωβρίου 2016

afisav3png