ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣΤΜΗΜΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΩΡΕΣ
          ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 10.10.2023  30.11.2023          Α1ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια  «Τρώω ποιοτικά, ζω καλύτερα!»Ντοά Αρτεμισία 3 ώρες
Α2ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»Μιχαηλίδου Μαρία 3 ώρες
Β1Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη «Θέλω να Ξέρω ότι Μπορώ να Σου Πω πως Νιώθω» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – «Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί»Προβατάρη Άννα 2 ώρες Παπασιμάκη Αικατερίνη 1 ώρα
Β2Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη «Μαθαίνω να αναγνωρίζω, να διαχειρίζομαι και να εκφράζω τα συναισθήματα μου» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – «Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί»Αποστολάκη Ειρήνη 3 ώρες
Γ1Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση «Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»Μαρή Φωτεινή 2 ώρες
Γ2Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση «Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»Σουπιώνη Αγγελική 2 ώρες
Δ1ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια «Διατροφή»Βράιλα Αναστασία 2 ώρες
Δ2ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια «Η διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων»Ζήκος Δημήτριος 2 ώρες
Ε1Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη «Από το Εγώ στο Εμείς» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ- «Η Φιλία»Μαρινοπούλου Βασιλική 1 ώρα
Ε2Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη «Μαθαίνοντας τη θετική πλευρά της ζωής!!!!!!»Δουλάμη Γεωργία 1 ώρα
ΣΤ1Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση «Απορώ, ρωτώ, μαθαίνω» Βασισμένο σε εκπαιδευτικό πακέτο από τα βιβλία σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης του ΥΠΑΙΘΑΓκανά Βασιλική 1 ώρα
ΣΤ2Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση «Απορώ, ρωτώ, μαθαίνω» Βασισμένο σε εκπαιδευτικό πακέτο από τα βιβλία σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης του ΥΠΑΙΘΑΤσέρκη Μαρία 1 ώρα
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣΤΜΗΜΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΩΡΕΣ
          ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ   01.12.2023 02.02.2024Α1Οικολογία –Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά «Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά»Ντοά Αρτεμισία 3 ώρες
Α2Οικολογία –Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά «Το καλάθι του πικνίκ»Μιχαηλίδου Μαρία 3 ώρες
Β1Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία «Θα γίνουμε όλες και όλοι δεντρόπαιδα» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – «Η γειτονιά μου αντιμέτωπη με την κλιματική αλλαγή»Προβατάρη Άννα 2 ώρες Παπασιμάκη Αικατερίνη 1 ώρα
Β2Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία «Η γειτονιά μου αντιμέτωπη με την κλιματική αλλαγή»Αποστολάκη Ειρήνη 3 ώρες
Γ1Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά «Παιχνίδια του Κόσμου» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – 376_Εργαστήρι Κατασκευής «Παιχνιδιών του Κόσμου»  Μαρή Φωτεινή 2 ώρες
Γ2Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά «Τα σχολεία αναζητούν την Ιστορία τους»Σουπιώνη Αγγελική 2 ώρες
Δ1Οικολογία –Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά «Η έννοια της πανδημίας μέσα από τη λογοτεχνική ανάγνωση επιλεγμένου βιβλίου. Επαφή με την ιστορική της διάσταση και το οικολογικό της αποτύπωμα»Βράιλα Αναστασία 2 ώρες
Δ2Οικολογία –Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά «Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά»Ζήκος Δημήτριος 2 ώρες
Ε1Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία «Ο πλανήτης εκπέμπει SOS»Μαρινοπούλου Βασιλική 1 ώρα
Ε2Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία «Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες»Δουλάμη Γεωργία 1 ώρα
ΣΤ1Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά “ Η ιστορία σου είναι η Ιστορία της πόλης σου” Βασισμένο σε διδακτικό πακέτο του ΙΕΠΓκανά Βασιλική 1 ώρα
ΣΤ2Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά “ Η ιστορία σου είναι η Ιστορία της πόλης σου” Βασισμένο σε διδακτικό πακέτο του ΙΕΠΤσέρκη Μαρία 1 ώρα
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣΤΜΗΜΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΩΡΕΣ
    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ 3ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ   05.02.2024 29.03.2024Α1Ανθρώπινα Δικαιώματα «Τα δικαιώματα των παιδιών»Ντοά Αρτεμισία 3 ώρες
Α2Ανθρώπινα Δικαιώματα «Κι εάν ήμουν εγώ;»Μιχαηλίδου Μαρία 3 ώρες
Β1Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση «Όταν τραγουδάμε μαζί, οι καρδιές μας, έχουν ένα χτύπο – Τόμας Σταρκ»   Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – «Ενεργοί Πολίτες εν δράσει!» QualityNet Foundation | Η εκπαιδευτική ομάδα του QualityNetΠροβατάρη Άννα 2 ώρες Παπασιμάκη Αικατερίνη 1 ώρα
Β2Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση «Μεγαλώνοντας με αξίες»Αποστολάκη Ειρήνη 3 ώρες
Γ1Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα «The Walk –Το ταξίδι της μικρής Αμάλ» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – «449_The Walk –Το ταξίδι της μικρής Αμάλ»Μαρή Φωτεινή 2 ώρες
Γ2Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα «Σταματώ τις διακρίσεις αποδέχομαι τον άλλον» Από τις λογοτεχνικές παραστάσεις στην πραγματική ζωή»Σουπιώνη Αγγελική 2 ώρες
Δ1Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ «Ανθρώπινα Δικαιώματα»Βράιλα Αναστασία 2 ώρες
Δ2Ανθρώπινα Δικαιώματα «Μετανάστευση/Αξιοποίηση διδακτικού σεναρίου»Ζήκος Δημήτριος 2 ώρες
Ε1Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση «Δρω για το σήμερα και το αύριο»Μαρινοπούλου Βασιλική 1 ώρα
Ε2Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση «Εγώ και η Κοινωνία»Δουλάμη Γεωργία 1 ώρα
ΣΤ1Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα “Διαμεσολάβηση, πρόληψη και επίλυσης της ενδοσχολικής βίας” Βασισμένο σε διδακτικό πακέτο του ΙΕΠΓκανά Βασιλική 1 ώρα
ΣΤ2Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα “Διαμεσολάβηση, πρόληψη και επίλυσης της ενδοσχολικής βίας” Βασισμένο σε διδακτικό πακέτο του ΙΕΠΤσέρκη Μαρία 1 ώρα
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣΤΜΗΜΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΩΡΕΣ
            ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ   4ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 01.04.2024  – 31.05.2024Α1STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική  «Οι μικροί εξερευνητές»Ντοά Αρτεμισία 3 ώρες
Α2STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «STEM και η ΓΗ γυρίζει»Μιχαηλίδου Μαρία 3 ώρες
Β1Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Θέλουμε έναν κόσμο που να χωράει και τους μικρούς ανθρώπους!»Προβατάρη Άννα 2 ώρες Παπασιμάκη Αικατερίνη 1 ώρα
Β2Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω;»Αποστολάκη Ειρήνη 3 ώρες
Γ1Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης» Βασισμένο στο εκπαιδευτικό πακέτο του ΙΕΠ – Ε171 «Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης (Podcast, Ηχοϊστορία, Εικονογραφημένη ηχοϊστορία)» Μαρή Φωτεινή 2 ώρες
Γ2Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Στην τσέπη … χαρτζιλίκι!»Σουπιώνη Αγγελική 2 ώρες
Δ1STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «Εκπαιδευτική Ρομποτική»Βράιλα Αναστασία 2 ώρες
Δ2STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «Προαγωγή της μάθησης μέσω της τέχνης: Φτιάχνω το δικό μου μουσείο»Ζήκος Δημήτριος 2 ώρες
Ε1STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «Scratchάροντας μαθαίνω!»Μαρινοπούλου Βασιλική 1 ώρα
Ε2STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «Οι εποχές του έτους και το κλίμα»Δουλάμη Γεωργία 1 ώρα
  ΣΤ1Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Υπάρχουν επαγγέλματα με διαφορά φύλου;» Εργαστήρια Φιλοσοφικής Σχολής (ΕΚΠΑ)Γκανά Βασιλική 1 ώρα
ΣΤ2Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα «Υπάρχουν επαγγέλματα με διαφορά φύλου;» Εργαστήρια Φιλοσοφικής Σχολής (ΕΚΠΑ)Τσέρκη Μαρία 1 ώρα

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Η Χριστουγεννιάτικη Επανάσταση των φρούτων και των λαχανικών (Άξονας: Διατροφή)

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα τη Διατροφή, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023 θεατρική παράσταση από τους μαθητές του τμήματος Δ1.

Η δασκάλα της τάξης Αναστασία Βράιλα, σε συνεργασία με την εικαστικό Βασιλική Βασιλείου και τον θεατρολόγο Μάρκο Τσούμα, παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση Η Χριστουγεννιάτικη Επανάσταση των φρούτων και των λαχανικών, την οποία μαθητές και γονείς απόλαυσαν στη θεατρική σκηνή του σχολείου μας. Τα φρούτα και τα λαχανικά παραπονιούνται ότι όλοι τα ξεχνάνε τις ημέρες των Χριστουγέννων και αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν διάφορες δράσεις για να τα ξαναθυμηθεί ο κόσμος και να τα συνδυάσει με τα Χριστούγεννα. Ο Άγιος Βασίλης μαθαίνει για όσα κάνουν και αποφασίζει να τα βοηθήσει.

https://eyzhn.edu.gr/wp-content/uploads/class_material/Christmas-Play.pdf

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2020-2021)

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-Μειονεκτήματα)
Δυνατά σημεία του σχολείου (Strengths)
1. Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus+ ΚΑ1&ΚΑ2, eTwinning, Ελληνογαλλική Συνεργασία)
2. Χαρακτηρισμός του σχολείου ως eTwinning School (σχολ. έτη 2018-19, 2019-20, 2020-2021)
3. Εμπειρία στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας (CLIL, STEAM, i-pad, περιγραφική αξιολόγηση, ψηφιακός πολιτισμός και εκπαίδευση)
4. Έμπειρο καταρτισμένο εκπαιδευτικό, διοικητικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Σχολικοί τροχονόμοι στις δύο εξόδους του σχολείου
5. Συνεργασία (βάση πρωτοκόλλων) με Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές (Mentoring φοιτητών)
6. Εμπειρία εκπαιδευτικών σε ποικίλα projects
7. Λειτουργία Ομίλων Δημιουργικότητας
8. Διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων (μουσικών, θεατρικών κλπ.)
9. Συμμετοχή σε προγράμματα ανακύκλωσης, με ποικίλες δράσεις (π.χ. τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στον χώρο του σχολείου)
10. Βραβεύσεις εκπαιδευτικών για την εκπόνηση προγραμμάτων (εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας eTwinning, βραβείο εκπαιδευτικού από το ΙΚΥ)
Εμπόδια (Weaknesses)
1. Κτιριακές υποδομές (παλαιότητα κτηρίου, αυξημένες δαπάνες λόγω ενεργειακών απωλειών)
2. Δυσκολία πρόσβασης (π.χ. έλλειψη ασανσέρ)
3. Περιορισμοί στις επισκέψεις γονέων, συναδέλφων, εξωτερικών συνεργατών λόγω Covid19
4. Περιορισμένος χώρος στο προαύλιο – Μη επαρκής αριθμός σχολικών αιθουσών
5. Δρόμος ταχείας κυκλοφορίας στην έξοδο του σχολείου
6. Αδυναμία ώσμωσης μεταξύ των τμημάτων λόγω Covid19
Ευκαιρίες (Opportunities)
1. Η εφαρμογή των δράσεων στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων
διευκολύνεται με τη διαθεσιμότητα έτοιμων πακέτων δράσεων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
2. Μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα, παρέχεται η δυνατότητα βελτίωσης της συμπεριφοράς και της
καθημερινότητας των μαθητών με την εκπόνηση σχετικών εργαστηρίων (π.χ. ασφάλεια στον δρόμο,
προσωπική υγιεινή, περιβαλλοντική ευαισθησία, διατροφή  κλπ.)
3. Μέσω της εργαστηριακής φύσης των δράσεων, δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής και κινητοποίη-
σης όλων των μαθητών (συμπεριλαμβανομένων και των πιο αδύναμων)
4. Καλλιεργείται η υπευθυνότητα των μαθητών απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον
5. Ενισχύονται έννοιες όπως η προσφορά και ο εθελοντισμός
Αδυναμίες (Threats)
1. Επικοινωνία με τους γονείς – Ενημέρωση για το πλαίσιο και τα οφέλη της πιλοτικής εφαρμογής
των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (λόγω Covid19)
2. Αδυναμία ξεκάθαρης αποτύπωσης των δράσεων/της συμμετοχής των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
3. Χρονικοί περιορισμοί αναφορικά με την εκπόνηση δραστηριοτήτων κάθε θεματικού κύκλου
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Βασικός στόχος της σχολικής μονάδας είναι η δημιουργία ενεργών και υπεύθυνων πολιτών (Γίνομαι Ενεργός και Υπεύθυνος πολίτης) που θα μπορούν να:
1.   φροντίζουν το σώμα και το πνεύμα τους.
2. μεριμνούν για το περιβάλλον και να είναι ευαισθητοποιημένοι πάνω σε θέματα Οικολογίας, Εθελοντισμού και Βιωσιμότητας (άξονες 2&3)
3. οραματιστούν το μέλλον και να γνωρίσουν επαγγέλματα που υπάρχουν ή μπορεί να δημιουργηθούν.
Το όραμα του σχολείου οικοδομείται στις αξίες της συμμετοχικότητας, της δημιουργίας, της δράσης και της συμπερίληψης. Το σχολείο, ως μια κοινότητα μάθησης, αποτελεί ένα ανοιχτό σύστημα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, με σκοπό τη δημιουργία και διάχυση της γνώσης, την ευαισθητοποίηση σε κρίσιμους τομείς της ανθρώπινης ζωής και τη ανάπτυξη ενεργών πολιτών στο μέλλον.
Στο πλαίσιο της διευρυμένης και ανακαλυπτικής σχολικής μάθησης, θα καλλιεργηθούν:
1. Δεξιότητες μάθησης
2. Δεξιότητες ζωής
3. Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
4. Δεξιότητες του νου

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΥΣ 2020-2021

https://www.storyjumper.com/book/read/91592176

https://www.storyjumper.com/book/read/95822186/5ff09c3376af0

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων εντάσσεται από το σχολικό έτος 2021-2022 η δράση  «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση και στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες.

Νέες θεματικές περιλαμβάνουν τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα, την οδική ασφάλεια, τη σεξουαλική αγωγή, την οικολογική συνείδηση, την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και των βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα κάθε εβδομάδα ως εξής:

  • Τρεις (3) ώρες στην Α΄ και Β‘ Δημοτικού
  • Δύο (2) ώρες στην Γ’ και Δ’ Δημοτικού
  • Μία (1) ώρα στην Ε‘ και ΣΤ’ Δημοτικού

Το πρόγραμμα/εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,

Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Στις 24 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή και ώρα 13.30 στην αίθουσα συνεδριάσεων σχολείου, συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Δωδεκαθεσίου των Ραλλείων Πειραματικών Σχολείων μετά από πρόσκληση του Διευθυντή, σε ειδική συνεδρίαση προκειμένου να συντάξει το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας  για την εφαρμογή των  «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου.

Στην αρχή της συνεδρίασης πήρε τον λόγο ο Διευθυντής του Σχολείου και ενημέρωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 και τη με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021, Εγκύκλιο Εφαρμογής  του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Επισήμανε τον σκοπό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης. Στη συνέχεια. ακολούθησε διαλογική συζήτηση.

Μετά την ανάλυση των αναγκών των μαθητών της σχολικής μονάδας αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

Α. Οι γενικές κατευθύνσεις και προσανατολισμοί που επιλέχθηκαν με βάση την ανάλυση αναγκών των μαθητών/τριών και της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας για το σύνολο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» των τάξεων για το σχολικό έτος (συνοπτικά όραμα, στόχοι του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας)

Β. Η κατανομή  των ωρών  και η ανάθεση προγραμμάτων καλλιέργειας των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»  στους/στις  εκπαιδευτικούς του σχολείου. Συγκεκριμένα:

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 1 ΕΥ ΖΗΝ

Τα τμήματα Α1 και Α2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ – “Τρεφόμαστε σωστά – Μένουμε δυνατοί και γεμάτοι ενέργεια”

Τα τμήματα Β1 και Β2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΨΥΧΙΚΗ&ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ/ΠΡΟΛΗΨΗ – “Νιώθω ότι μπορώ να…”

Τα τμήματα Γ1 και Γ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ – “ΦυΛΑΡΑΚΙΑ” οριοθέτηση υγιών σχέσεων απέναντι στο άλλο φύλο

Τα τμήματα Δ1 και Δ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ – “Οδοιπορικό στους χάρτες της τοπικής Ιστορίας”

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – “Καθρέφτης σου είμαι…”

Το τμήμα Στ1 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ/ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ – “Διαμορφώνω υγιείς σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα”

Το τμήμα Στ2 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ/ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ – “Το σώμα μου, το σώμα σου”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 2

Τα τμήματα Α1 και Α2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – “Μαθαίνω να ανακυκλώνω”

Τα τμήματα Β1 και Β2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ/ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – “Το Δάσος, κοίτα, απόγυρε στης Νύχτας την αγκάλη”

Τα τμήματα Γ1 και Γ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ&ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ – “Πειραιάς, η πόλη μου”

Τα τμήματα Δ1 και Δ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ&ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ -“Βγες από τη γυάλα”

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ/ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – “Δάσος, ανάσα μου, εσύ!”

Το τμήμα Στ1 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ&ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ – “Οι κατοικίες του χθες και του σήμερα”

Το τμήμα Στ2 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ&ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ – “Θα σε φροντίζω”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 3

Τα τμήματα Α1 και Α2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – “Τα δικαιώματα των παιδιών – Κάθε παιδί είναι διαφορετικό αλλά μοναδικό – Σεβασμός στη διαφορετικότητα”

Τα τμήματα Β1 και Β2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ/ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ – “Μάνα Γη, Πατέρα Ουρανέ, τα παιδιά σας είμαστε”

Τα τμήματα Γ1 και Γ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ/ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – “Ποίηση και Θέατρο”

Τα τμήματα Δ1 και Δ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ –Η ταυτότητά μου είναι δικιά μου”

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ/ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ – “Τα δάση της χώρας μου…”

Το τμήμα Στ1 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ/ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ- “Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας”

Το τμήμα Στ2 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ/ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ- “Διαφορετικοί και ισότιμοι”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 4

Τα τμήματα Α1 και Α2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ – “Εξερευνώ και ανακαλύπτω”

Τα τμήματα Β1 και Β2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – “Μια πόλη για ανήλικους πολίτες”

Τα τμήματα Γ1 και Γ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ – “Οι ζωντανές μας κούκλες”

Τα τμήματα Δ1 και Δ2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα STEM/EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ – “Ρομπο-στοπ και πάμε στο λιμάνι”

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 θα εκπονήσουν δράση με θέμα STEM – “Ταξίδι στο πράσινο”

Το τμήμα Στ1 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ – “Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο Δημοτικό Σχολείο-Νέα επαγγέλματα”

Το τμήμα Στ2 θα εκπονήσει δράση με θέμα ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ – “Σαν παλιό σινεμά”

Συζητήθηκε επίσης η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στη δράση και προκρίθηκε η συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 σε τμήμα/τμήματα της επιλογής τους εφόσον το επιθυμούν.

Γ. Η συμπλήρωση του  Ετήσιου  Σχεδίου  Δράσης  σύμφωνα με το σχετικό υπόδειγμα του Ι.Ε.Π. και η δημιουργία  ειδικού φακέλου, στον οποίο θα φυλάσσονται όλα τα σχέδια δράσης (ετήσια και ανά άξονα) της σχολικής μονάδας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Βασικός σκοπός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες. Επιμέρους στόχους αποτελούν η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, καθώς και η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Σχετικά έγγραφα

Υπουργική Απόφαση με αρ. πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021

Εγκύκλιος Εφαρμογής Υ.ΠΑΙ.Θ.με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021

Κατανομή των ωρών και την ανάθεση προγραμμάτων καλλιέργειας των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»