ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2020-2021)

Τίτλος: “Οι μικροί μαθητές αναλαμβάνουν δράση!

Το όραμα της σχολικής μας μονάδας οικοδομείται στις αξίες της συμμετοχικότητας, της δημιουργίας, της δράσης και της συμπερίληψης. Το σχολείο, ως μια κοινότητα μάθησης, αποτελεί ένα ανοιχτό σύστημα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με σκοπό τη δημιουργία και διάχυση της γνώσης, την ευαισθητοποίηση σε κρίσιμους τομείς της ανθρώπινης ζωής και τη ανάπτυξη ενεργών πολιτών στο μέλλον.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021 τέθηκε ως γενικότερος στόχος για τους μαθητές της σχολικής μας μονάδας η δημιουργία Ενεργών και Υπεύθυνων Πολιτών (Γίνομαι Ενεργός και Υπεύθυνος πολίτης) που θα μπορούν :

– να φροντίζουν το σώμα και την υγεία τους (Διατροφή και άσκηση – Θεματικός κύκλος : Ευ ζην)

– να μεριμνούν για το περιβάλλον και να είναι ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά ζητήματα (Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης – διαχείριση απορριμμάτων – Θεματικός κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον)

– να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους και να μπορούν να λύνουν τυχόν θέματα που προκύπτουν με δημοκρατικό τρόπο και με σεβασμό προς τον συμμαθητή τους. (Εκφράζω τα προβλήματά μου – επιλύω ειρηνικά τις διαφορές μου – Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη)

– να οραματιστούν το μέλλον τους και να γνωρίσουν επαγγέλματα που υπάρχουν (Γνωριμία με τα επαγγέλματα – Θεματικός κύκλος :Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία)

Αριθμός μαθητών16
Αριθμός έργων που παρήχθησαν από τα παιδιάΕνδεικτικά αναφέρονται: Ψηφιακά βιβλία https://read.bookcreator.com/aRyY7PrSNbb6pg4vFNVcAwRXsp43/HqTaUAi3SNGjOQwBncxpDQ Φτιάχνουν ένα ψηφιακό βιβλίο με τα πιο δημοφιλή επαγγέλματα. https://drive.google.com/file/d/1IUUUjes4weflC7sJTNB_gGVQ7sJ2cZum/view?usp=sharing Ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα τάξης https://schoolpress.sch.gr/monothesioralleia/ Δημιουργία padletΕκμάθηση παραδοσιακών χορώνΔημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με τα επαγγέλματα (Αγγλικά Δ΄τάξης)Συνεργατική παρουσίαση – Αγγλικά Δ΄τάξης (Google Slides): https://docs.google.com/presentation/d/1h_2By_o1HOJwSWvQLqcDkRJ35RnPkwcPcPVoSP7vIbQ/edit?usp=sharing    
Αριθμός εκπαιδευτικών που υλοποίησαν εργαστήρια11
Εκδηλώσεις διάχυσηςΟι έκτακτες συνθήκες λόγω COVID -19 δεν επέτρεψαν ανοιχτές εκδηλώσεις διάχυσης. Ωστόσο, ορισμένα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν στην ηλεκτρονική εφημερίδα της τάξης https://schoolpress.sch.gr/monothesioralleia/ Δημιουργήθηκαν e – book από τους μαθητές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ebook της διατροφής (StoryJumper): https://www.storyjumper.com/book/read/91592176 Ενημερωτικά φυλλάδια για το περιβάλλον https://drive.google.com/file/d/1xh3X82cioIPxdNunl4o18iaeuFiiLlzK/view?usp=sharing Δημιουργία padlet προς ενημέρωση παιδιών και γονέων https://el.padlet.com/dimkio/ez9c34iaqmspr23d Επίσης, δημιουργήθηκαν παρουσιάσεις power point με τις δράσεις μας που κοινοποιήθηκαν στους γονείς και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου. (https://1dim-peir-peiraia.att.sch.gr/?page_id=1573)
Μας είπαν τα παιδιάΗ συνεργασία μικρών και μεγάλων μαθητών σε κοινές δραστηριότητες ευνόησε την ανάπτυξη των μεταξύ τους σχέσεων. Επιπλέον, η διενέργεια συμβουλίου τάξης καλλιέργησε στους μαθητές το σεβασμό και την αλληλεγγύη.
Μας είπαν οι γονείςΗ δημιουργία ηλεκτρονικής σχολικής εφημερίδας καθώς και ψηφιακών βιβλίων από τους μαθητές έδωσε την ευκαιρία αλλά και το κίνητρο στους μαθητές να δείξουν τις εργασίες τους στους γονείς τους καθώς και στους μαθητές των υπολοίπων τάξεων. Τα σχόλια των γονέων για τις δράσεις μας ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά