Η ισχύς εν τη ενώσει

Η συνεργασία σχολείου οικογένειας είναι αναγκαία και επιτακτική, καθώς λειτουργεί θετικά τόσο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη σχολική επιτυχία.

Η θετική σύνδεση γονέα-εκπαιδευτικού, η σταθερή επικοινωνία τους, η συμμετοχή των γονέων σε σχολικές δραστηριότητες, επιμορφώσεις, εκδηλώσεις, συλλογικές δράσεις, αλλά και στα όργανα διοίκησης του σχολείου μέσα από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, οδηγεί τα παιδιά σε αυξημένη παρακολούθηση στο σχολείο, βελτιώνει τις σχέσεις τους με το διάβασμα και τη στάση τους απέναντι στο σχολείο, τη σχολική τους επίδοση, την αυτοεκτίμησή τους, τη συναισθηματική τους υγεία και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. 

Οι γονείς με αυτήν την εμπλοκή κατανοούν καλύτερα τα παιδιά τους και βελτιώνεται η σχέση τους τόσο με τα παιδιά τους όσο και με το σχολείο. Ασχολούνται περισσότερο με την εκπαίδευση των παιδιών τους και είναι περισσότερο πρόθυμοι να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους.

Οι εκπαιδευτικοί ωφελούνται από αυτήν την συνεργασία καθώς με αυτόν τον τρόπο γνωρίζουν καλύτερα τους μαθητές, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τις συνθήκες ζωής τους. Αυτό τους βοηθά να παρεμβαίνουν με τον κατάλληλο τρόπο, όποτε χρειάζεται, να προβλέπουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και να υποστηρίζουν τις ανάγκες κάθε παιδιού.

Συνεπώς η δράση αυτή αποσκοπεί στο:  

  • να ενδυναμωθούν οι σχέσεις σχολείου-οικογένειας
  • να υποστηριχτούν οι γονείς με επιμορφώσεις και συμβουλευτική για θέματα συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης, συμπεριφορικά, αλλά και ακαδημαικά που απασχολούν τους μαθητές.
  • να γνωρίσουν καλύτερα οι εκπαιδευτικοί το οικογενειακό περιβάλλον και τις συνθήκες ζωής των μαθητών, ώστε να παρεμβαίνουν σε διάφορες καταστάσεις με τον κατάλληλο τρόπο.

Συντονίστρια Ομάδας: Γεωργία Δουλάμη, Δασκάλα, Υποδιευθύντρια Β’ – Μέλη: Φωτεινή Μαρή, Δασκάλα / Στυλιανή Σπανού, Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας

Δράση 1η: Επιμορφωτική Ημερίδα / Συζήτηση με θέμα “Μιλώντας στα παιδιά για το σώμα τους και τους κινδύνους που μπορούν να το απειλήσουν”

Η ομάδα διαχείρισης του άξονα “Σχέσεις Σχολείου-Οικογένειας” του 1ου Δωδεκαθεσίου Ραλλείων διοργάνωσε την πρώτη ενημερωτική ημερίδα/συζήτηση για γονείς, με θέμα τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση.

Στόχος της ημερίδας ήταν να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να καθοδηγήσει γονείς και εκπαιδευτικούς ώστε να συνδιαμορφώσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για την προστασία των παιδιών σε σχέση με το σώμα τους.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χρυσούλα Μαυράκη, Ψυχοπαιδαγωγική Σύμβουλο, για την πολύ ενδιαφέρουσα εισήγησή της και τη συζήτηση με τους γονείς, απαντώντας σε ερωτήματα που τους απασχολούν.

Δράση 2η: Παρακολούθηση webinar επιμόρφωσης γονέων

Η ομάδα δράσης του σχολείου μας για τις επιμορφωτικές συναντήσεις, σας προτείνει την παρακολούθηση webinar επιμόρφωσης γονέων με τίτλο «Παιδική Κακοποίηση: Ενημερωμένοι Γονείς, Οχυρωμένα Παιδιά» από το σωματείο Eliza – Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού.

Το webinar θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 202317.00 – 19.30.

Για τη δωρεάν εγγραφή και να δείτε το πρόγραμμα πατήστε στο παρακάτω link

Δράση 3η: Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση με θέμα “Οριοθέτηση των παιδιών”

Την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης, διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για γονείς των Ραλλείων, του 16ου Πειραματικού Σχολείου Λαμίας και του 1ου και 2ου Πειραματικού Σχολείου Ρόδου, με θέμα την Οριοθέτηση των παιδιών. Η εν λόγω ημερίδα εντάσσεται στον Άξονα «Σχέσεις Σχολείου-Οικογένειας».

Τα όρια δεν είναι τιμωρία. Δεν είναι φωνές. Δεν είναι ερωτήσεις. Τα όρια είναι ηγεσία. Ο γονιός-ηγέτης δίνει το σωστό παράδειγμα. Προστατεύει και φροντίζει μέσα από τα όρια.

Εισηγητές ήταν ο Δρ Χρίστος Μαρκαντώνης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70 και Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας, με θέμα «Παιδί και όρια. Η οριοθέτηση και η σημασία της» και η κ. Βασιλική Αλβέρτη, Προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ Φθιώτιδας, με θέμα «Τα όρια ως τεχνική διαπαιδαγώγησης».

«Τι μπορεί να θεωρηθεί όριο?», «Τι κάνουμε όταν το παιδί δεν πειθαρχεί στα όρια που έχουμε θέσει ως γονείς;», «Μπορεί το σχολείο να επιβάλλει ”όρια” σε μαθητές που δεν είναι οριοθετημένοι;» είναι μερικά από τα ερωτήματα που τέθηκαν από τους γονείς και απαντήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης.

Δράση 4η: “Ο θυμός των παιδιών” – Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση

Στο πλαίσιο των μηνιαίων μας επιμορφωτικών συναντήσεων, σε συνδιοργάνωση με το 16ο Πειραματικό ΔΣ Λαμίας, το 1ο Πειραματικό ΔΣ Ρόδου, το 3ο Πειραματικό ΔΣ Νέας Ιωνίας και το 1ο Πειραματικό ΔΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο), διοργανώσαμε την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου (17.30-20.30)  επιμορφωτική διαδικτυακή ομιλία – συζήτηση με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών: Δεξιότητες επικοινωνίας για εκπαιδευτικούς και γονείς». Ομιλήτρια ήταν η κ. Αθηνά Καραβόλτσου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας (Μsc), Ψυχοθεραπεύτρια (επί πτυχίω), Θεατρολόγος (Μed), Μαθηματικός.

Συζητήθηκαν σημαντικά ερωτήματα όπως:

– Ποιες ανάγκες υπάρχουν πίσω από το θυμό των παιδιών;

– Πως εκφράζω τον θυμό μου χωρίς να γίνομαι επιθετικός ως ενήλικας;

– Με ποιο τρόπο συνδέονται ο σεβασμός και ο φόβος;

– Πώς μπορώ να ενθαρρύνω τα παιδιά ώστε να εκφράζουν τις ανάγκες τους με αυτοσεβασμό και αλληλοσεβασμό;

– Πως μπορώ να ενισχύσω την ενσυναίσθηση των παιδιών σε μία σύγκρουση;

– Ποιες είναι οι δεξιότητες του διαμεσολαβητή – ειρηνοποιού στις συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών;

– Σε τι συνίσταται ο «ολιστικός» τρόπος σκέψης (“out of the box thinking”) στην επίλυση προβλημάτων;

– Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μίας συμβιβαστικής λύσης και μίας συνεργατικής (win-win) λύσης στα προβλήματα;