Σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και δασκάλων
Ο σχεδιασμός της Δράσης προκύπτει από την επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθούν εποικοδομητικές σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, με έμφαση στην κοινωνική επάρκεια. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την προώθηση συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, ενίσχυσης της ενσυναίσθησης και τη συμβολή στη θετική κοινωνική συμπεριφορά από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Οι σχέσεις αυτές αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία δυναμικής και δημιουργικής ομάδας, η οποία θα λειτουργεί συνεχώς κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Βασικοί στόχοι
1. Ενημέρωση και οργάνωση δράσεων για τον σχολικό εκφοβισμό και τη σχολική βία σε κάθε της μορφή
2. Καλλιεργεια αγαστής συνεργασίας μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών
3. Σχεδιασμός και εκπόνηση δράσεων για τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/μαθητριών
4. Ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας
5. Επιλογή και διοργάνωση κατάλληλων εκπαιδευτικών επισκέψεων οι οποίες, εκτός των άλλων, θα ενισχύουν την καλλιέργεια σεβασμού και συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών
6. Συμμετοχή και συνεργασία μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών σε εθελοντικές δράσεις του Δήμου μας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της σχολικής μας μονάδας (π.χ. ενημέρωση/ευαισθητοποίηση μαθητών/μαθητριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ευζωία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, χριστουγεννιάτικο bazaar, σχολικοί κήποι, δράσεις ανακύκλωσης, συγκέντρωση από καπάκια στην “καρδιά” του Δήμου, συζήτηση με Ολυμπιονίκες αθλητές στον χώρο του σχολείου)
Συντονίστρια Ομάδας: Μαρία Μιχαηλίδου, Δασκάλα – Μέλος: Αρτεμισία Ντοά, Δασκάλα
1η Δράση: “Σχολικές παρεμβάσεις για την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολείο”
Την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, η υπεύθυνη ομάδα του άξονα 4, που αφορά στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, διοργάνωσε διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς με ομιλήτρια την ψυχολόγο κυρία Ελένη Μαρσέλη και θέμα “Σχολικές παρεμβάσεις για την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολείο”, προτείνοντας τρόπους προσέγγισης και οριοθέτησης των μαθητών.
Στην συνάντηση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων πειραματικών σχολείων, οι οποίοι έθεσαν ερωτήματα και έλαβαν απαντήσεις σε σχέση με το θέμα της οριοθέτησης.