Διαδρομές ανθρώπων – Ιστορίες πόλεων. Σμύρνη – Σύρα – Πειραιάς: Βίοι παράλληλοι

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μαρία Ρέλλια (ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας) – Τμήμα Εφαρμογής: Στ2 1ου Δωδεκαθεσίου

Σε συνεργασία με το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης Σύρου, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν τρόπους επικοινωνίας και κοινής διερεύνησης των τόπων προέλευσης των ανθρώπων και των διαδρομών τους. Θα μυηθούν στον τρόπο ζωής, τις συνήθεις, τον πολιτισμό και την ανθρωπογεωγραφία των λαών, εστιάζοντας κυρίως στον τομέα της παραδοσιακής ρεμπέτικης μουσικής, κοινό στοιχείο στην πολιτιστική τους πορεία. Θα ερευνήσουν ιστορικά δεδομένα και θα παράξουν το δικό τους υλικό, ψηφιακό και έντυπο (καλλιέργεια γλωσσικού και ψηφιακού γραμματισμού). Θα επιδιωχθεί συνεργασία και με μαθητές/τριες από Δημοτικό Σχολείο της Σμύρνης ούτως ώστε να ολοκληρωθεί η πορεία αυτή.

Τα παιδιά θα επικοινωνήσουν και θα αναζητήσουν πηγές για να μάθουν τις ιστορίες και τις διαδρομές των ανθρώπων των τριών αυτών πόλεων. Θα αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, θα μάθουν να συνεργάζονται (διά ζώσης αλλά και διαδικτυακά), θα καλλιεργήσουν τον γλωσσικό και ψηφιακό τους γραμματισμό.

Η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ξεκινά από εμάς

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γεωργία Δουλάμη (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: Στ2 1ου Δωδεκαθεσίου

Η δράση αυτή στοχεύει να εξοπλίσει τα παιδιά με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών ρόλων και συζητήσεων, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τους κινδύνους που μπορεί να συναντήσουν online, όπως το cyberbullying και οι απάτες (phishing). Θα μάθουν τη σημασία της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων και θα αναπτύξουν κριτική σκέψη για να αξιολογούν τις πληροφορίες που συναντούν. Επιπλέον, θα εξετάσουν τις αρχές της υγιούς διαδικτυακής συμπεριφοράς και επικοινωνίας, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και ασφαλείς ψηφιακοί πολίτες.

Βασικοί στόχοι είναι η Αναγνώριση Κινδύνων – οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν διάφορους κινδύνους στο διαδίκτυο, όπως το cyberbullying, τις απάτες και την παραπληροφόρηση, η Προστασία Προσωπικών Δεδομένων – οι μαθητές θα κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας των προσωπικών τους πληροφοριών και θα μάθουν πώς να διαχειρίζονται τις ρυθμίσεις απορρήτου τους, η Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης – οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης για να αξιολογούν την αξιοπιστία των πληροφοριών και των πηγών που συναντούν online, η Υγιής Διαδικτυακή Συμπεριφορά – οι μαθητές θα μάθουν πώς να επικοινωνούν με σεβασμό και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο, προάγοντας θετικές σχέσεις και συνεργασίες και οι Δράσεις Αντίκρουσης – οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τις στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αντιδρούν σε περιστατικά cyberbullying ή άλλες μορφές διαδικτυακής βίας.

Μέσω της δράσης, οι μαθήτριες/μαθητές θα αποκτήσουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να είναι ασφαλείς και υπεύθυνοι χρήστες του διαδικτύου.

Η Διατροφική Πυραμίδα: Ταξίδι στην Υγιεινή Διατροφή

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευγενία Βουτσινά (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: Β1 1ου Δωδεκαθεσίου

Βασικοί στόχοι της δράσης είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη διατροφική πυραμίδα και τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, να αναπτύξουν δεξιότητες επιλογής υγιεινών τροφών μέσω παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, να ενισχύσουν τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα μέσω κατασκευών και ομαδικών εργασιών, να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές ομάδες τροφίμων και τις προτάσεις κατανάλωσής τους και να δημιουργήσουν τη δική τους διατροφική πυραμίδα ως εργαλείο για τη βελτίωση των διατροφικών τους συνηθειών.

Αναφορικά με το περιεχόμενο της δράσης, θα γίνει εισαγωγή στην έννοια της διατροφής και της διατροφικής πυραμίδας, παρουσίαση των ομάδων τροφίμων και των θρεπτικών τους συστατικών, συζήτηση για τη σημασία των υγιεινών επιλογών στη διατροφή των παιδιών και δημιουργία μιας διατροφικής πυραμίδας από τους μαθητές.

Οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις βασικές ομάδες τροφίμων και τη σημασία της καθεμίας για την υγεία. Θα μπορούν να κάνουν συνειδητές επιλογές τροφίμων στην καθημερινή τους ζωή. Θα κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ διατροφής και σωματικής υγείας.

Μαθαίνω για τις Φυσικές Καταστροφές: Προετοιμάζομαι, Προστατεύομαι, Δρω

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ιωάννα Κουκόσια (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: Ε1 1ου Δωδεκαθεσίου

Βασικοί στόχοι της δράσης είναι η εισαγωγή και κατανόηση των φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές, τσουνάμι, κ.ά.), η ανάπτυξη της ικανότητας πρόληψης και αυτοπροστασίας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, η καλλιέργεια συνεργατικότητας και ενσυναίσθησης για την αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης, η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της κατανόησης του αντίκτυπου της κλιματικής αλλαγής και η ενσωμάτωση δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Οι μαθητές θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές των φυσικών καταστροφών και τη σημασία της πρόληψης. Θα είναι σε θέση να γνωρίζουν βασικές στρατηγικές αυτοπροστασίας, θα καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και λήψης αποφάσεων στα πλαίσια των δραστηριοτήτων, θα αναπτύξουν κριτική σκέψη και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων και θα συνειδητοποιήσουν τον ρόλο της κλιματικής αλλαγής στην ένταση των φυσικών καταστροφών.

    Μουσείο Τάξης

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σοφία Μπεναρδή (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: ΑΒ Τριθεσίου

     Ο κάθε μαθητής/τρια  θα συμμετέχει ενεργά ως συντονιστής και δημιουργός σε ένα μουσείο τάξης καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους. Βασικοί στόχοι της δράσης είναι η εξοικείωση με την αρχαία ελληνική αγγειογραφία μέσα από σκεύη της καθημερινής ζωής, τα αγάλματα και την τοιχογραφία ως μέσο απεικόνισης της καθημερινότητας, η σύνδεση του μύθου και της τέχνης, η νοηματική επεξεργασία της εικόνας μέσα από το χωροχρονικό της πλαίσιο (πού και πότε) , τα γεγονότα (τι;), τους πρωταγωνιστές (ποιος/ποια), τον τρόπο (πώς) και τη σχέση αίτιου- αιτιατού (γιατί και το αποτέλεσμά του). Οι εικόνες και η περιγραφική αφήγηση οδηγούν στην ανακάλυψη της ιστορικής πηγής.

    Μύθοι εδώ και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη. Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά στον Πειραιά

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βασιλική Καροπούλου (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: Γ2 1ου Δωδεκαθεσίου

    Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία μιας ψηφιακής και έντυπης εφημερίδας για τη μελέτη της ανάγκης του ανθρώπου να εξηγήσει την πραγματικότητα και τα φαινόμενα που του περιβάλλοντός του σε εποχές που δεν υπήρχαν τα τεχνολογικά μέσα. Στη συνέχεια του προγράμματος θα αναδυθεί η Πολιτιστική Κληρονομιά του τόπου που βρίσκεται πρώτα το σχολείο μας και έπειτα των περιοχών από όπου προέρχονται οι μαθητές/ μαθήτριες του τμήματος. Οι μαθητές/τριες καλούνται να γίνουν μικροί ερευνητές, να αναζητήσουν πληροφορίες, να γνωρίσουν την τοπική κληρονομιά με τα ίδια τους τα μάτια και να κάνουν διάχυση στη σχολική κοινότητα. Θα ασκηθούν σε πρακτικές και δεξιότητες που σχετίζονται με την ιστορική έρευνα, τη συγκέντρωση και τη μελέτη πηγών που έχουν σχέση με τη μυθολογία και την Τοπική ιστορία του τόπου τους, θα είναι σε θέση να παράγουν το δικό τους υλικό και να το παρουσιάζουν, θα ευαισθητοποιηθούν για θέματα ιστορικής μνήμης και να συνδεθούν με το παρελθόν του τόπου τους σε σύγκριση με το παρελθόν άλλων χωρών, θα οργανώσουν τις ιστορικές τους γνώσεις, θα αναγνωρίσουν τον ενεργό ρόλο των ανθρώπων στη διαμόρφωση, προώθηση και αλλαγή αντίληψης όλων αυτών που συγκροτούν την πραγματικότητα και την ιστορία και θα διαχέουν τις γνώσεις ως μικροί δημοσιογράφοι.

    Πρόκειται για μια πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας σε συνδυασμό με το μάθημα της Γλώσσας με τη χρήση νέων τεχνολογιών εντάσσοντας στο πρόγραμμα τη χρήση διαφόρων λογισμικών. Ο λόγος είναι πως ο τεχνολογικός  εγγραμματισμός έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και επικοινωνούν μεταξύ τους. Επομένως η πληροφορία αναπαρίσταται και διαχέεται ψηφιακά και αυτή η κατανόηση και καλλιέργεια οδηγεί  τους μαθητές και τις μαθήτριες στην κατάκτηση της γνώσης με τρόπο πιο αποτελεσματικό και δημιουργικό.

    Οι μικροί βοτανολόγοι!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κυριακή Καμηνιώτη (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: Α1 1ου Δωδεκαθεσίου

    Η Καινοτόμος Δράση “Οι μικροί βοτανολόγοι” εντάσσεται στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Αειφορίας στην εκπαίδευση. Ως στόχο έχει οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις για το περιβάλλον και τις λειτουργίες του, να αποκτήσουν δεξιότητες παραγωγής πρώτων υλών, να γνωρίσουν την επιστημονική μέθοδο βιωματικά, να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων, να εκπαιδευτούν στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο, να ενεργοποιήσουν τις αισθήσεις τους, να εσωτερικεύσουν τον σεβασμό για το περιβάλλον, να γνωρίσουν καλές πρακτικές αειφορίας, να συνειδητοποιήσουν ότι η ποιότητα της ζωής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ποιότητα του περιβάλλοντος και να προβληματιστούν για τις επιπτώσεις μιας δραστηριότητας, ατομικής ή συλλογικής, στο περιβάλλον.

    Προσδοκούμε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γενικότερες γνώσεις για το περιβάλλον και τις λειτουργίες του, να κατακτήσουν λεξιλόγιο συνυφασμένο με το περιβάλλον, να γνωρίζουν την προέλευση των πρώτων υλών, να αναπτύξουν δεξιότητες παραγωγής πρώτων υλών, να γνωρίζουν τις κατηγορίες των φυτών και τα μέρη του φυτού, να εξοικειωθούν με την επιστημονική μέθοδο και τα εργαλεία της, να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων και να καλλιεργήσουν τον γραπτό λόγο τους.

    Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας (Midsummer’s Night Dream): Από το κείμενο στην παράσταση

    Υπεύθυνoς Εκπαιδευτικός: Μάρκος Τσούμας (ΠΕ91.01 Θεατρικής Αγωγής) – Τμήμα Εφαρμογής: Στ2 1ου Δωδεκαθεσίου

    Στόχος της καινοτόμου δράσης είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το έργο του William Shakespeare μέσα από το τη βιωματική παραστασιακή πραγμάτωση ενός συγκεκριμένου έργου του Άγγλου συγγραφέα. Μέσα από την καλλιέργεια των εκφραστικών τους μέσων και τη φωνητική και κινησιολογική εξέλιξη τους μέσω θεατρικών ασκήσεων οι μαθητές θα οδηγηθούν σταδιακά και οργανικά σε ένα παραστασιακό αποτέλεσμα μέσα από την παρουσίαση ενός θεατρικού έργου. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές θα  εξοικειωθούν με τη θεατρική σύμβαση και θα βιώσουν τη θεατρική δραστηριότητα. Επίσης, μέσα από τη  δημιουργία ομάδων εργασίας (σκηνικών, κοστουμιών, μουσικής, φώτων κ.α) οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν τη σημασία της συνύπαρξης των τεχνών στη δημιουργία μίας παράστασης καθώς και τη σημασία της ομαδοσυνεργασίας. Σημαντικό κομμάτι της καινοτόμου δράσης είναι η συνεργασία με την εκπαιδευτικό της αγγλικής και η εξοικείωση των παιδιών με το κείμενο του Shakespeare στην αυθεντική του γλώσσα όπου και θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση καθώς και στη διασκευή που θα προκύψει με τη βοήθεια των μαθητών μέσω της δημιουργικής γραφής.

    Ξεκινώντας από ασκήσεις συνεργασίας και θεατρικές τεχνικές ενδυνάμωσης της ομάδας, θα περάσουμε στην γνωριμία με το έργο και τη ζωή του Shakespeare. Θα ακολουθήσουν συζητήσεις και ερωταποκρίσεις με τους μαθητές καθώς και παρουσίαση προβολών γύρω από τον συγγραφέα. Αυτοσχεδιασμοί και δραματοποιήσεις με βάση το έργο θα ακολουθήσουν και θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία -σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Αγγλικής – στο μέτρο (ιαμβικό πεντάμετρο) που διακρίνει τα σαιξπηρικά έργα και πώς αυτό επηρεάζει την ερμηνεία. Περνώντας στις πρόβες, μπορούμε να οργανώσουμε ομάδες εργασίας όπου η κάθε μία θα ασχοληθεί με διαφορετικό θεατρικό τομέα (ομάδες σκηνογραφίας, ενδυματολογίας, μουσικής , ομάδα φωτισμών, βοηθοί σκηνοθέτη κ.α). Στην τελική παρουσίαση του ομίλου, στο σκηνογραφικό και ενδυματολογικό κομμάτι, θα συνδράμουν και οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας.  Μέσω της δημιουργικής συνεργασίας όλης της ομάδας, οι μαθητές θα καταλήξουν στο τέλος της χρονιάς στην παρουσίαση του «Ονείρου Καλοκαιρινής Νύχτας»

    Παιδική Αγγλόφωνη Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αγγελική Λαδά (ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας) – Τμήμα Εφαρμογής: Δ2, Ε2, ΣΤ1 1ου Δωδεκαθεσίου

    Η δράση βασίζεται: α) Στους λόγους για τους οποίους η διδασκαλία της λογοτεχνίας γενικότερα, και της ξενόγλωσσης (αγγλόφωνης, εν προκειμένω) λογοτεχνίας ειδικότερα, είναι σημαντική και συμβάλλει στην ολοκλήρωση της διδασκαλίας της γλώσσας και του πολιτισμού, β) Στη διδακτική μεθοδολογία, γ) Στη μέθοδο αξιολόγησης, δ) Στην ένταξη της διδασκαλίας της αγγλικής λογοτεχνίας στο αναλυτικό πρόγραμμα και ε) Στον προτεινόμενο οδηγό σπουδών

    Οι μαθητές/τριες επιδιώκεται: να εμπλουτίσουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες στον γραπτό και προφορικό λόγο, να κατανοήσουν τα δομικά στοιχεία της αφήγησης (πλοκή, χαρακτήρες κλπ.), να εμπλουτίσουν τη γνώση διαφορετικών πολιτισμικών στοιχείων και να τα συσχετίσουν με τα δικά τους, να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, Critical Language Awareness CLA) καθώς και μεταγνωστικές και αναστοχαστικές δεξιότητες.

    Οι μαθητικές ομάδες εργάζονται (αναγιγνώσκουν, αναλύουν και εκπονούν συνθετικές εργασίες ) αναφορικά με ένα λογοτεχνικό κείμενο ανά επίπεδο σπουδών: Δ τάξη – Frankenstein at school by Gaia Ierace, Ε τάξη Five Children and IT by E. Nesbit, ΣΤ τάξη Wonder by R.J. Palacio.

    Παραγωγή Μικρού Μυθιστορήματος

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μαρία Δεβελέγκα (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήμα Εφαρμογής: ΓΔ Τριθεσίου

    Το κάθε παιδί θα παράγει το δικό του μυθιστόρημα, ακολουθώντας τις τεχνικές και τις επιδιώξεις της συγγραφέως του μυθιστορήματος Η Μωβ Ομπρέλα που θα μελετήσουν και θα αναλύσουν στην τάξη. Συγκεκριμένα, τα παιδιά θα διαβάσουν το μυθιστόρημα, θα εντοπίσουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται, θα ξεχωρίσουν τους ήρωες και τον χαρακτήρα του καθένα, θα διακρίνουν τους τόπους που διαδραματίζονται τα διάφορα γεγονότα, θα τονίσουν τα στοιχεία διαφορετικών τομέων που έχει εντάξει η συγγραφέας στο μυθιστόρημα (ιστορικά, πολιτισμικά, κοινωνιολογικά, πολιτικά, ψυχολογικά), θα εξάγουν συμπεράσματα για το βασικό νόημα του βιβλίου και το μήνυμα που κυρίως θέλει να τονίσει η συγγραφέας. Το κάθε παιδί θα διαλέξει τους ήρωές του και τον αρχικό χαρακτήρα τους, θα επιλέξει τον τόπο, θα εντοπίσει θέματα ιστορικά, κοινωνιολογικά, πολιτισμικά που θέλει να συμπεριλάβει στην ιστορία του – έτσι ρυθμίζεται και η πορεία της όλης ιστορίας που θα διηγηθεί.

    Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι μπορεί ο τελικός στόχος και σκοπός ενός λογοτεχνικού έργου να διαμορφωθεί καθοδόν και να τονιστούν ιδιαιτέρως όποια κομμάτια επιθυμεί ο δημιουργός εντάσσοντας διαφορετικές παραμέτρους που εξυπηρετούν αυτό που θέλει να πει.  

    Ποιητικά Τοπία: Λέσχη Φιλαναγνωσίας και Εργαστήρι Ποίησης και Δημιουργικής Γραφής

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αμαλία Γιαννούτσου (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήματα Εφαρμογής: Ε2 1ου Δωδεκαθεσίου

    Η καινοτόμος δράση Ποιητικά Τοπία αποσκοπεί στην έρευνα πειραματικών μεθόδων για τη δημιουργική διδασκαλία της Γλώσσας στο πλαίσιο του νέου αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Αξιοποιώντας τη συνεργατική μάθηση της παιδαγωγικής Φρενέ και τη γραμματική της φαντασίας του
    Τζιάννι Ροντάρι, κινείται γύρω από δύο αλληλοσυνδεόμενους άξονες: τη δημιουργική προσέγγιση της αφήγησης μέσα από τη λέσχη φιλαναγνωσίας και την ποιητική παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από το εργαστήρι δημιουργικής γραφής και το εργαστήρι ποίησης. Ερχόμενοι αντιμέτωποι ως δάσκαλοι με το ερώτημα του γιατί τα παιδιά δε γράφουν, βρίσκουμε μπροστά μας τον φόβο του λευκού χαρτιού, στην πραγματικότητα δηλαδή τον φόβο του λάθους. Οι τελευταίες έρευνες στη διδασκαλία της γλώσσας δείχνουν ότι τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν γράφοντας, επομένως η γραφή είναι ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί ο φόβος της γραφής. Επιπλέον, φωτίζουν τη σχέση ανάμεσα σε αφήγηση και γραφή: η αφήγηση καθοδηγεί τη γραφή και η γραφή εξελίσσει την αφήγηση. Σε αυτό το θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης μέσα από την παραγωγή και επιμέλεια αυθεντικών κειμένων. Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να γράφουν ξεπερνώντας τον φόβο του λευκού χαρτιού και αποκτώντας εμπιστοσύνη στη φωνή τους και τις ιδέες τους.

    Τα παιδιά γίνονται συγγραφείς: Καλλιέργεια της συγγραφικής αυτοεκτίμησης και άρση της συγγραφικής σιωπής και των αυτό-λογοκριτικών μηχανισμών. Τα παιδιά γίνονται κριτές: Διαπραγματεύονται ένα θέμα, θέτουν ερωτήσεις, κάνουν υποθέσεις, επιχειρηματολογούν και οδηγούνται σε συμπεράσματα. Τα παιδιά γίνονται επιμελητές και εκδότες: Δεν ασχολούνται κυρίως και μόνο με την ορθογραφία, τη στίξη, τον τονισμό, το λεξιλόγιο (παιδί-γραμματέας), αλλά με τη γέννηση ιδεών, τον ανασχεδιασμό του γραπτού, το αυτοσυναίσθημα και τη στάση απέναντι στο κείμενο (παιδί-δημιουργός).

    Ταξίδι στον Κόσμο των Βιβλίων: Ανακαλύπτω την Αγάπη για το Διάβασμα

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μαρία Μιχαηλίδου (ΠΕ70 Δάσκαλοι) – Τμήματα Εφαρμογής: Β2 1ου Δωδεκαθεσίου

    Η δράση αποσκοπεί στο να ενθαρρύνει τα παιδιά να ανακαλύψουν τη χαρά του διαβάσματος. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως ομαδικές αναγνώσεις, αναζητήσεις για βιβλία, ζωγραφική εμπνευσμένη από ιστορίες και δημιουργία δικών τους παραμυθιών, τα παιδιά θα ενισχύσουν τη φαντασία και τις αναγνωστικές τους δεξιότητες. Το πρόγραμμα θα τα βοηθήσει επίσης να κατανοήσουν την αξία της συνεργασίας και της ανταλλαγής ιδεών μέσα από τη λογοτεχνία. Περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως αφήγηση ιστοριών, δημιουργία βιβλίων από τους μαθητές, παιχνίδια ρόλων βασισμένα σε βιβλία, καθώς και συζητήσεις γύρω από τα βιβλία που διαβάζουν οι μαθητές.

    Οι μαθητές θα καλλιεργήσουν την αγάπη για το διάβασμα, θα αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και θα βελτιώσουν την κατανόησή τους. Θα ενισχύσουν τη φαντασία τους και θα αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας και ανταλλαγής ιδεών. Η μεθοδολογία βασίζεται στην συνεργατική μάθηση, την αφήγηση, και τη δημιουργική γραφή. Οι μαθητές θα εργάζονται ατομικά και σε ομάδες για την ανάγνωση και δημιουργία ιστοριών, με έμφαση στη συμμετοχική και βιωματική μάθηση.