Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Adopt a Ship – Υιοθέτησε ένα Πλοίο» συνδέει μαθητές με ναυτικούς, με σκοπό την εκπαίδευση των νέων στον ναυτιλιακό τομέα. Το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει την υιοθέτηση ενός πλοίου από μια τάξη Δημοτικού Σχολείου για ένα σχολικό έτος. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι μαθητές/μαθήτριες επικοινωνούν με το πλήρωμα εβδομαδιαίως και αποκτούν άμεση γνώση της ζωής στη θάλασσα, μοιραζόμενοι τις εμπειρίες τους. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» μαζί με το πλήρωμα παρακολουθώντας το ταξίδι του πλοίου σε έναν παγκόσμιο χάρτη και συμμετέχοντας σε διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού (Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και Στ΄Τάξης), Γυμνασίου και Επαγγελματικών Σχολών, με την εισαγωγή του στο πλαίσιο διαφορετικών διδακτικών αντικειμένων (π.χ. Ιστορία, Γεωγραφία, Μουσική), με στόχο την ενημέρωση των παιδιών για τη ζωή εν πλω, τα φορτία που μεταφέρονται από τα πλοία, τα εμπορικά μοτίβα και τη γεωγραφία.

Μετά τη συμπλήρωση της σχετικής αίτησης από τη Διεύθυνση του σχολείου και την έγκρισή της, ο Υπεύθυνος εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη της επικοινωνίας, παραλαμβάνει τα στοιχεία του πλοίου και ενημερώνει την τάξη, ενημερώνει το πλοίο για τα μέλη της τάξης, το σχολείο κλπ. Μια φορά κάθε 2 εβδομάδες επικοινωνεί με το πλοίο με e-mail (κοινοποιώντας την επικοινωνία τόσο στην Project Connect όσο και στην εταιρεία που διαθέτει το πλοίο) και ενημερώνει την τάξη για τα νέα του πλοίου. Αν το πλοίο βρεθεί στην Ελλάδα (Πειραιάς) οργανώνεται επίσκεψη σε αυτό προαιρετικά.

Οδηγός Προγράμματος “Αdopt a Ship”

Κάθε τάξη που συμμετέχει στη Δράση λαμβάνει έναν Οδηγό Πληροφοριών Σκαφών, έναν Χάρτη της Ναυτικής Διαδρομής, ένα Καπέλο Πλοίαρχου, καθώς και πρόσβαση σε ένα Διαδικτυακό Ναυτικό Μουσείο.

Εφαρμογή της Δράσης στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, τα Τμήματα Γ1 και Γ2 του 1ου Δωδεκαθεσίου θα εκπονήσουν τη Δράση “Adopt a Ship” στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (4ος Κύκλος Δημιουργώ και Καινοτομώ: Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα), με την έγκριση της Διευθύντριας κ. Μαρίας Ρέλλια. Υπεύθυνες για την υλοποίηση είναι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 Μαρινοπούλου Βασιλική (Τμήμα Γ1) και Καροπούλου Βασιλική (Τμήμα Γ2).

Τα στοιχεία του “υιοθετημένου” μας πλοίου είναι τα ακόλουθα:

Με την έναρξη του προγράμματος, τόσο οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί όσο και τα παιδιά των δύο τμημάτων συμπλήρωσαν σχετικά ερωτηματολόγια, προς αξιολόγηση του προγράμματος και των μαθησιακών του ωφελειών.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

Παρουσίαση Προγράμματος

Χρήσιμες Παρουσιάσεις

Δράση 1η: Διαδικτυακή Συνάντηση Εκπαιδευτικών – Εκπροσώπων Ναυτιλιακών Εταιρειών

Δράση 2η: Πρώτο γράμμα προς τον καπετάνιο του πλοίου Donna Alexandra

Το πλοίο Donna Alexandra

Δράση 3η: Δεύτερο γράμμα προς τον καπετάνιο του πλοίου Donna Alexandra

Φωτογραφίες του Donna Alexandra (Vancouver – Jiangyin City)

Δράση 4η: Τρίτο γράμμα προς τον καπετάνιο του πλοίου Donna Alexandra

Δράση 5η: Η Γ’ Τάξη του 1ου Δωδεκαθεσίου Ραλλείων Πειραματικών Σχολείων Πειραιά στις «Καλές θάλασσες» | 11.12.2024

Η Αθηνά, ο Δημήτρης, ο Γεράσιμος, ο Θάνος, ο Νικόλας και η δασκάλα τους κ. Βίκυ Καροπούλου από την Γ’ Τάξη Δημοτικού του του 1ου Δωδεκαθεσίου Ραλλείων Πειραματικών Σχολείων Πειραιά μας ταξίδεψαν με τον αυθορμητισμό και τη ζωντάνια τους στα καράβια και τις θάλασσες όλου του κόσμου με το πρόγραμμα «Adopt a Ship» που παρακολουθούν από την Project Connect. Μας εξήγησαν με τον δικό τους τρόπο τη σημασία και τις ιδιαιτερότητες του καραβιού, του ναυτικού επαγγέλματος, τις δυσκολίες του, τα λιμάνια και τις χώρες που ανακάλυψαν και φυσικά μας είπαν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του καπετάνιου. Δεν παρέλειψαν δε να στείλουν και τις ευχές τους στους ναυτικούς μας με τα παραδοσιακά Κάλαντα των Χριστουγέννων που μας έστειλαν. Επιμέλεια-παρουσίαση: Αντώνης Καραγιαννάκης

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να ακούσετε τα παιδιά (μετά το 34ο λεπτό και περίπου για 20 λεπτά):

Δράση 6η: Χριστουγεννιάτικες ευχές

Δράση 7η: Διαδικτυακή συνάντηση με τον Πρέσβη της Αμερικής, κ. Τσούνη